URL = http://ad.zanox.com/ppc/?21349172C98858915T

DIY – Shorts with broderie anglaise

Today I want to suggest you a new project, a quick and easy idea to give new life to an old pair of jeans. What you need is just a bit ‘of broderie anglaise, a pair of scissors, needle and thread. The result is a pair of shorts funny and perfect for a day at the beach or in town on a beautiful summer day, why not?

Oggi vi propongo un nuovo progetto, un’idea facile e veloce per dare nuova vita ad un vecchio paio di jeans. Ciò che vi serve è solo un po’ di sangallo, un paio di forbici e ago e filo. Il risultato sarà un paio di shorts divertenti, perfetti per una giornata al mare o anche in città in una bella giornata estiva, perchè no?

broderie anglaise jeans diy
broderie anglaise jeans diy

I suggest you to do not cut your jeans too short, just start from above the knee. Then cut a little at a time so you will be safe to cut them to fit properly.

Vi suggerisco di non tagliare i jeans subito corti ma di partire da sopra il ginocchio tagliando un po’ per volta, riprovandoli sempre, cosi sarete sicure di tagliarli alla misura giusta, ricordandovi che con il sangallo si allungheranno di un paio di centimetri.

broderie anglaise jeans diy
broderie anglaise jeans diy

To obtain the raw edge of classic jeans, just after having sewn broderie anglaise, remove the white threads of the jeans with the aid of a needle. There will remain only small blue bangs :-)

Per ottenere la sfrangiatura classica dei jeans, semplicemente, dopo aver cucito il sangallo, togliete i fili bianchi del jeans aiutandovi con un spillo. Rimarranno solo le piccole frangette blu:-)

broderie anglaise jeans diy


You may also like:

Both comments and pings are currently closed.

Comments
Trackbacks and Pings